tapazonas.reismee.nl

Dag 2

Nog geen 2 meter in het publieke gedeelte van Caracas airport en een neppiccolo sleurde al met mijn backpack. ' Ik word opgehaald door vrienden, alles is geregeld'. En de bagagehond liet los. Ik haakte aan bij 2 Francaises voor een enkeltje met het OV naar het centrum.

Plaza Venezuela bleek een veilige zone in crimecity Caracas om te overnachten. Met de metro naast de deur was ik de volgende dag in 3 haltes bij La Bandera, het beruchte busstation. Had wel in de ochtend de boel verkend en een metrokaartje gekocht. Rond elven is het niet zo druk.

Met ongekende soepelheid kwam ik in de namiddagaan in Choroni / Puerto Colombia. Zig zag doorheuvels van tropisch regenwoud gehuld in waterdamp en verlicht door gebroken zonnestralen. Magisch.

De badplaats heeft als hoofdattractie La Playa Grande, een palmstrand ingesloten door het tropische bergland. Gelukzaligheid overmande mij toen ik een duik nam in de branding. Vanuit het water zag ik een verlaten bountystrand in de avondschemering.

Een flinke reis, maar dan heb je ook wat.

Een regenbui en 500 meter terug naar Posada La Luna was genoeg voor de muggen om mijn enkels op te vreten. Elk voordeel.....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!